且作飘零泥上絮

瞎写/文素均为摘录
封面来自@带花少年打马过

电影《妇女参政论者》最后念白部分
The woman wanderer goes forth to seek the land of freedom, how am I to get there? Reason answers, there is one way, and one way only. Down the banks of labor, through the waters of suffering, there is no other. The woman, having discarded all to which she’d formerly clung, cries out. For what do I go to this far land which no one has ever reached? I am alone. I’m utterly alone. And reason said to her, silence. What do you hear? And she said, I hear the sound of feet. A thousand times, ten thousands and thousands of thousands, and they beat this way. They are the feet of those that shall follow you, lead on.
一个女性流浪者去寻找自由的大陆,我要怎么才能到那里?理性的答案,有一个方法也是唯一的方法,下去努力的海岸,穿过苦难的大海,没有其它的方法。那女人,抛弃她以前依恋的一切哭出来了。我为什么要到这个遥远的从来没有人到过的大陆?我一个人,我完全是孤独的。而理性对她说:安静,你听到什么?而她说,我听到脚步声。一千次,上万和百万次,而且他们向这边走来。他们是那些跟随你的脚步,引领着他们。

评论(2)
热度(176)

© 且作飘零泥上絮 | Powered by LOFTER